1⃣بررسی کنید
در مورد niche market که قرار است کار کنید بررسی انجام دهید.ببینید رقبا چگونه فعالیت کردند.چه کسانی در حال فعالیت هستند،چه محتوایی تولید شده و چرا موفق هستند.
وقتی به شناختی از فعالیت رقبا دست پیدا کنید آن موقع متوجه میشوید که آنها از چه محتوایی غافل شدند و به آن توجه نکردند.
آن موقع میتوانید سناریو بعدی را اجرا کنید.

2⃣ایجاد لیستی از سبد محتوا
برای اینکه بتوانید در یوتیوب مارکتینگ موفق باشید و در عرصه های گوناگونی تولید محتوا چون؛ سرگرمی، محتوای ارزشمند و یا تولید انبوه محتوا پیش بروید میبایستی سبدهای خود را مشخص کنید.
فرض کنید شما تولید کننده یک برند صابون هستید و از یوتیوب میخواهید برای فروش بیشتر استفاده کنید. اولین سبد محتوای شما میتواند “آموزش”باشد. در این سبد به مخاطب آموزش میدهید چرا صابون مهم هست. گام بعدی تولید محتوایی در خصوص بررسی بازار و معرفی بهترین صابونها به مخاطب هست. همینکه جلو بروید حتی به تولید محتوای با کیفیت هم میرسید.

3⃣ایجاد یک ریتم در تولید محتوا
برای محتوای خود یک آغاز در نظر بگیرید اینکه از کجا میخواهید شروع کنید.سبدها را برنامه ریزی نمایید.برنامه زمانی برای پست محتوا داشته باشید.اینطوری نباشد که در یک بازه زمانی پشت سر هم محتوا منتشر کنید و سپس به ماهی یکبار کاهش پیدا کند.

4⃣برای ویدئوها زیرنویس داشته باشید
اغلب مخاطبان بخاطر اینکه در فضای عمومی هستند هنگام باز کردن یک فیلم از یوتیوب ابتدا آنرا بی صدا باز میکنند و میخواهند از طریق زیرنویس بفهمند ویدئو چه چیزی برای گفتن دارد. پس به این فکر کنید اگر یکنفر بخواهد بداند فیلم درباره چیست بدون اینکه آنرا بشنود چطور ترغیب شود آنرا ببیند و بشنود. پس تهیه یک زیرنویس و توضیح عالی درباره فیلم بسیار مهم است.

5⃣ با دیگران همکاری کنید
بجای صرف هزینه و تبلیغات برای افزایش بازدید از ویدئوها، با افراد یا کانالهایی که با شما مخاطب مشابهی دارند همکاری کنید و برای ارتقا یکدیگر کار کنید. پیدا کردن این افراد در یوتیوب خیلی ساده است و کانالهای زیادی هستند که تمایل به اینکار دارند.

منبع:forbes,2017