اسکایپ سرویس پیام‌رسان مشهور مایکروسافت است که در دو نسخه عادی و تجاری ارائه می‎شود. باتوجه به اینکه نیاز ارتباطی شرکت‌ها و سازمان‌ها با نیاز افراد معمولی قابل‌قیاس نیست، مایکروسافت با علم به این موضوع، سرویس اسکایپ تجاری (Skype for Business) را توسعه داده است تا پلتفرم مناسبی برای برای ارتباطات بین‌سازمانی و فراسازمانی شما باشد.

اگر می‌خواهید جلسه‌‌ای میان کارمندان شرکت و اعضای تیم خود داشته باشید، که در یک مکان مستقر نیستند و هر کدام در شهرها یا کشورهای دیگر حضور دارند؛ با سرویس اسکایپ فور بیزینس می‌توانید به‌صورت تصویری و آنلاین این جلسه را با حضور تمامی اعضا برگزار کنید.
اسکایپ فور بیزینس (Skype for Business) برای مدیریت جلسات، ابزارهای مفیدی دارد از جمله آنها می‌توان به قابلیت تخته‌ سفید (که می‌توانید برای به تصویر کشیدن ایده‌هایتان از آن استفاده کنید)، قابلیت اشتراک‌گذاری همزمان فایل، قابلیت اشتراک‌گذاری صفحه نمایش، قابلیت رای‌گیری و نظرسنجی، ضبط جلسات و آرشیو کردن اشاره کرد.

اسکایپ فور بیزینس برای تمامی سیستم‌عامل‌های معروف موبایل و دسکتاپ (اندروید، آی‌او‌اس، ویندوز موبایل، ویندوز دسکتاپ، لینوکس، مک‌ او‌اس) در دسترس است و برای کنفرانس‌های تصویری حتی می‌توان از نسخه تحت وب آن نیز استفاده کرد. به همین دلیل از نظر سازگاری اعضای شرکت یا تیمتان با این نرم‌افزار جای هیچ نگرانی وجود ندارد. حتی جایگزین مناسبی برای whatsapp و telegram محسوب میشود.

شرکت‌ها برای استفاده از اسکایپ فور بیزنس یک هاست ویندوزی تهیه کرده و با نصب این نرم‌افزار روی آن امکاناتش را در اختیار کارمندانشان قرار می‌دهند.